تبلیغات

اشتباهات رایج خانم ها در بدنسازی


بسیار هستند حرفه‌ای‌هایی که با اطلاعات فراوان نامعتبری -که در اینترنت- موجود است به شکل خود آموز فعالیت می‌کنند و بسیار شایع است، بخصوص زنان در مورد اینکه آیا تمرینات مقاومتی بهترین تمرینات موجود در جهان هستند یا بدترین دچار گمراهی می‌شوند و گاهی هم این اطلاعات به نظرشان گیج کننده می‌آید.


 و هر بار که فکر می‌کنیم واقعیت مشخص شده است دومرتبه این شایعه چهره زشت خود را نشان می‌دهد. از این رو ما هم با گفتن این جمله که بلند کردن وزنه باعث حجیم شدن عضلات‌تان نمی‌شود ادامه می‌دهیم تا زمانی که دیگر این افسانه که وجود خارجی ندارد را در باشگاه‌ها و اینترنت نشنویم.

چرا این گونه است؟ به سادگی؛ چون زنان هورمون تستوسترون به مقداری که منجر به عضله سازی شود، تولید نمی‌کنند. در حالی که میزان این هورمون در مردان ۱۵-۲۰ برابر بیشتر از زنان است و در ضمن اینکه باید چند سال تمرین مقاومتی با وزنه‌های سنگین انجام دهند همراه با تغذیه مناسب تا عضلات‌شان حجیم شود. این زمان در زنان چندین برابر است.

اگر مبتدی هستید و یا تمرینات با وزنه را به تازگی شروع کردید، متوجه پیشرفت بسیار سریع‌تری می‌شوید به نسبت زمانی که چندین ماه مشغول به تمرین کردن هستید.  نگران نباشید چون با چند ست اسکوات و اجرای جلو بازو عضلات‌تان یک مرتبه حجیم نمی‌شود.

هرگز این چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اگر بعد از ۳-۶ ماه تمرین احساس بزرگ شدن عضلات و حجیم شدن داشتید؛ گمان می‌کنم که یا بخاطر داشتن تغذیه بد یا افزایش چربی در بدن‌تان است، ولی به دلیل افزایش در اندازه عضلات شما نیست.

۲. دنبال میانبر‌ها باشید و تمرینات کاهش وزن را فقط بر نقاط مورد نظر انجام دهید

احتمالاً خیلی از شما این جملات را شنیده‌اید و یا گاهی اوقات به این مشکلات برخورده‌اید.

«برای من خیلی سخته که بتونم از شر چربی‌های شکم خلاص بشم.»

«به نظر می‌رسه که نمی‌تونم این وسایل دوست داشتنی کاهش وزن را کنار بذارم.»

«می‌خوام روش کاهش وزن موضعی در ناحیه داخلی ران‌ها و پشت قسمت باسن و ران‌ها یا شکم و … رو امتحان کنم.»

«به نظر می‌رسه که نتونم از این ۱۰ کیلو باقی مونده خلاص شم»

 اشتباهات تغذیه‌ای که خانم‌ها در عضله‌سازی مرتکب می‌شوند

مشخص است که ناتوانی برای کاهش وزن منجر به نا امیدی و انجام تمرینات خسته کننده می‌شود. به ویژه زمانی که در بخش دیگر بدن خود پیشرفت قابل توجهی را مشاهده می‌کنید.

شاید در مورد موضوع ” کاهش چربی در یک ناحیه” چیزی شنیده باشید، یعنی اینکه می‌توانید به دقت و به طور متمرکز وزن یک ناحیه ویژه در بدن‌تان را کاهش دهید. اگرچه می‌تواید با تمرین کردن بر روی کل بدن و افزایش توده عضلانی فشار قابل توجهی به این نواحی بیاورید.

اما باید بدانید

اثرات گرفتن رژیم بر روی کل بدن اعمال می‌شود، بنابراین باعث از بین بردن چربی در نقاط مورد نظرتان نمی‌شود. همچنین می‌توانید با انجام تمریناتی که مخصوص این نقاط طراحی شده‌اند و باعث ساخت عضله  می‌شوند، استفاده کنید. فقط هر تبلیغ و یا توصیه‌ای که به شما قول کاهش چربی در نقاط مورد نظر به شکل موضعی می‌دهد را باور نکنید. چون دروغ است.

۳. چون ورزش می‌کنم و کالری می‌سوزانم پس می‌توانم هرچه دلم می‌خواهد بخورم

این همی یکی دیگر از اشتباهاتی است که در ورزش و تناسب اندام مرتکب می‌شوید. همان قدر که دوست دارم هرآنچه دلم می‌خواهد را نوشه جان کنم، همان طور هم می‌دانم که با این شیوه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسم. مطمئناً ورزش باعث سوزاندن کالری مصرفی شما می‌شود ولی نه به اندازه‌ای که بتواند افراط شما را برای سیری هوس‌های غذایی خوشمزه‌تان جبران کند.

4 اشتباهای که بانوان در مورد ورزش و تناسب اندام مرتکب می‌شوندنمی‌گویم غذاهای خوشمزه‌ای را که دوست دارید، نخورید یا بعضی اوقات افراط نکنید، منظورم از گفتن این حرف این است که در هر حالت خویشتن‌داری‌تان را حفظ کنید و به بدن‌تان اهمیت دهید.

اگر از خوردن دسرهای مختلف کمی خسته شده‌اید دیگر نمی‌توانید مزه‌ی آن‌ها را تحمل کنید، بیخیال خوردن این گونه مواد غذایی شوید. هرگز سعی نکنید با ورزش هوازی اضافه بر سازمان جبران کنید چون نتیجه‌ای نمی‌گیرید.

 اشتباهی که خانم ها در برنامه تناسب اندام مرتکب می شوند

۴. وزن کم نمی‌کنم…پس ادامه برنامه تمرینی من نتیجه‌ای ندارد

در حالی که ترازو یک دستگاه نمایش دهنده وزن است، اما تنها معیار اندازگیری آن نیست. در حقیقت صرفاً گول‌تان می‌زند.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار